Lockheed Martin Corporation (ticker: LMT) to amerykański koncern zbrojeniowy powstały w 1995 z połączenia korporacji Lockheed i Martin Marietta. Zatrudnia ponad 140 tysięcy osób na całym świecie. Siedziba koncernu znajduje się w Bethesda w stanie Maryland. Ich największym klientem jest Departament Obrony Stanów Zjednoczonych (70% całego dochodu spółki). Inne organizacje rządowej (w tym Polska) są także istotnym klientem LMT. Jeden z „wielkiej piątki” amerykańskiego przemysłu obronnego – pozostali to Raytheon (RTN), General Dynamic (GD), Northrop Grumman (NOC), Boeing (BA).
Ich prawdopodobnie
najsłynniejszym produktem jest samolot wielozadaniowy F-16. Użytkowany jest on
przez siły powietrzne 26 krajów, w tym także Polski. Oprócz tego Lockheed
Martin produkuje pociski balistyczne, samoloty bombowe w technologii stealth
(niewidoczny dla radarów), wojskowe samoloty transportowe, satelity, systemy
antyrakietowe, rakiety kosmiczne oraz sondy kosmiczne. Wojenny biznes jednym
słowem.
(na zdjęciu F-16)
Świetna spółka do dywersyfikacji
portfela. Stabilny biznes, wieloletnie i wielomilionowe kontrakty z wieloma
krajami. Sektor obronny, w którym znajduje się LMT jest zazwyczaj jednym z
liderów wzrostów podczas rosnących niepokojów i konfliktów na świecie. W
początkowej fazie wojny handlowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi oraz Chinami
oraz w momentach eskalacji tego konfliktu, Lockheed Martin oraz inne spółki z
przemysły obronnego były jednymi z największych beneficjentów. Ceny akcji LMT szybowały
do góry w momencie kiedy ceny akcji wielu innych spółek zniżkowały ze względu
na potencjalne utrudniania w handlu pomiędzy wspomnianymi krajami.
Nie widzę powodu dla którego
wydatki na zbrojenia na całym świecie miałyby się zmniejszyć w przyszłości,
szczególnie w Stanach Zjednoczonych, które są głównym klientem LMT. Średni
roczny wzrost dywidendy za ostatnie 10 lat to 14.4%, z kolei za ostatnie 5 lat
to 10.4%. W najbliższych latach spodziewałbym się wzrostu bliższego wynikowi za
ostatnie pięć lat lub nawet spadku poniżej 10%. Wszystko za sprawą faktu, iż dywidenda
była zwiększana bardziej niż wzrost zysku firmy. Nie spodziewałbym się
drastycznego spadku wzrostu dywidendy, choć osobiście będę zadowolony z 5-6%,
które pokrywa inflację i podwaja kapitał w dwanaście lat. Cena do zysku (C/Z) wynosi 15.8, a yield dywidendy przy cenie 366$ za akcję to 2.84%. Wskaźnikowo
wygląda to bardzo atrakcyjnie. Do tego pay-out ratio wynoszący 42% (oznacza to,
iż spółka wypłaca w dywidendach 42% rocznego zysku). Spółka zwiększa dywidendę od 18 lat. Ostatnia podwyżka (o 8.3%) miała miejsce 25 września 2020. Uważam, iż obecna wycena, a
także sytuacja techniczna jest dobrym momentem do długoterminowego zakupu.
W tabelki warto zwrócić uwagę na sukcesywny skup akcji przez Lockheed Martin, który ma być kontynuowany. Skup akcji połączony z rosnącą zyskownością spółki zapowiada kontynuację solidnego wzrostu dywidendy rok po roku.
Na wykresie tygodniowym widoczne jest, iż spółka handlowana jest poniżej szczytu z przed marcowego krachu spowodowanego COVID-19. Ostatnie siedem miesięcy spółka przez 90% czasu znajduje się w konsolidacji 350-400$. Przy obecnych poziomach, spółka wypłaca atrakcyjną dywidendę z yieldem 2,84%.
Zachęcam do zapisania się na listę e-mailingową na stronie głównej, aby nie ominęła cię żadna analiza.
Disclaimer: posiadam we własnym portfolio akcje BMY.
Pozdrawiam,
Karol