ANALIZA: Lockheed Martin Corporation (ticker: LMT)

Lockheed Martin Corporation (ticker: LMT) to amerykański koncern zbrojeniowy powstały w 1995 z połączenia korporacji Lockheed i Martin Marietta. Zatrudnia ponad 140 tysięcy osób na całym świecie. Siedziba koncernu znajduje się w Bethesda w stanie Maryland. Ich największym klientem jest Departament Obrony Stanów Zjednoczonych (70% całego dochodu spółki). Inne organizacje rządowej (w tym Polska) są także istotnym klientem LMT. Jeden z „wielkiej piątki” amerykańskiego przemysłu obronnego – pozostali to Raytheon (RTN), General Dynamic (GD), Northrop Grumman (NOC), Boeing (BA). 

Ich prawdopodobnie najsłynniejszym produktem jest samolot wielozadaniowy F-16. Użytkowany jest on przez siły powietrzne 26 krajów, w tym także Polski. Oprócz tego Lockheed Martin produkuje pociski balistyczne, samoloty bombowe w technologii stealth (niewidoczny dla radarów), wojskowe samoloty transportowe, satelity, systemy antyrakietowe, rakiety kosmiczne oraz sondy kosmiczne. Wojenny biznes jednym słowem.














(na zdjęciu F-16)

Świetna spółka do dywersyfikacji portfela. Stabilny biznes, wieloletnie i wielomilionowe kontrakty z wieloma krajami. Sektor obronny, w którym znajduje się LMT jest zazwyczaj jednym z liderów wzrostów podczas rosnących niepokojów i konfliktów na świecie. W początkowej fazie wojny handlowej pomiędzy Stanami Zjednoczonymi oraz Chinami oraz w momentach eskalacji tego konfliktu, Lockheed Martin oraz inne spółki z przemysły obronnego były jednymi z największych beneficjentów. Ceny akcji LMT szybowały do góry w momencie kiedy ceny akcji wielu innych spółek zniżkowały ze względu na potencjalne utrudniania w handlu pomiędzy wspomnianymi krajami.

Nie widzę powodu dla którego wydatki na zbrojenia na całym świecie miałyby się zmniejszyć w przyszłości, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, które są głównym klientem LMT. Średni roczny wzrost dywidendy za ostatnie 10 lat to 14.4%, z kolei za ostatnie 5 lat to 10.4%. W najbliższych latach spodziewałbym się wzrostu bliższego wynikowi za ostatnie pięć lat lub nawet spadku poniżej 10%. Wszystko za sprawą faktu, iż dywidenda była zwiększana bardziej niż wzrost zysku firmy. Nie spodziewałbym się drastycznego spadku wzrostu dywidendy, choć osobiście będę zadowolony z 5-6%, które pokrywa inflację i podwaja kapitał w dwanaście lat. Cena do zysku (C/Z) wynosi 15.8, a yield dywidendy przy cenie 366$ za akcję to 2.84%. Wskaźnikowo wygląda to bardzo atrakcyjnie. Do tego pay-out ratio wynoszący 42% (oznacza to, iż spółka wypłaca w dywidendach 42% rocznego zysku). Spółka zwiększa dywidendę od 18 lat. Ostatnia podwyżka (o 8.3%) miała miejsce 25 września 2020. Uważam, iż obecna wycena, a także sytuacja techniczna jest dobrym momentem do długoterminowego zakupu.


W tabelki warto zwrócić uwagę na sukcesywny skup akcji przez Lockheed Martin, który ma być kontynuowany. Skup akcji połączony z rosnącą zyskownością spółki zapowiada kontynuację solidnego wzrostu dywidendy rok po roku.  


(Kliknij, aby powiększyć)

Na wykresie tygodniowym widoczne jest, iż spółka handlowana jest poniżej szczytu z przed marcowego krachu spowodowanego COVID-19. Ostatnie siedem miesięcy spółka przez 90% czasu znajduje się w konsolidacji 350-400$. Przy obecnych poziomach, spółka wypłaca atrakcyjną dywidendę z yieldem 2,84%. 

Zachęcam do zapisania się na listę e-mailingową na stronie głównej, aby nie ominęła cię żadna analiza.

Disclaimer: posiadam we własnym portfolio akcje BMY.

Pozdrawiam,

Karol 

EDUKACJA: Czym jest SPAC ?

W swoim pierwszym artykule na tej stronie wspomniałem, iż ten blog będzie przede wszystkim na temat spółek dywidendowych i edukacji na ten ...